Кампанията на регионалния канал на БНТ „Купувам българско” вече има и предаване. То се казва „
Вотът на потребителя” и ще се излъчва всяка
събота и неделя от 11 часа. Стартът е на 17 октомври 2015 г.
Първите два сезона бяха излъчени през пролетта и през есента на 2013 г. с водещ Генчо Генчев.
Както тогава, така и сега, предаването е изградено на принципа на двубоя между две тези – „за” и „против”. Всяка от страните има защитник, който трябва да убеди публиката в студиото в своята позиция. Едната от тезите се защитава задължително от български производител в съответния бранш. Последната дума за това, кой е по-убедителен, има публиката в студиото.
Сега основен акцент на "Вотът на потребителя" е в това, да насочва общественото внимание към българските производители, техните проблеми и успехи, като призовава всички ние да подкрепяме родните стоки при насърчаване на информирания избор.
Темата на първото издание от новия сезон е „Какви обувки е по-добре да купуваме за децата си – от естествена или изкуствена кожа“. Това разкри
Мариета Фидосиева, главен продуцент на новините по БНТ2. В студиото на „
Денят започва“ по БНТ1 тя защити тезата, че малко по-скъпата българска продукция, винаги си заслужава повече заради по- високото качество.
Фидосиева каза, че успехът на кампанията „Купувам българското“ е мотивирал екипа на телевизията да вложи усилията си в подобно предаване. „Кампанията в подкрепа на българските производители започна да обръща съзнанието на потребителите. Както купувачите, така и бизнеса, имат нужда от тази подкрепа“, коментира тя.
* * * * * * *
Новият водещ на „Вотът на потребителя” е
Карина Караньотова. Зрителите я познават и като едно от лицата на сутрешния блок „
Добро утро с БНТ2” от октомври 2013 г. насам, когато тя
влезе в предаването.
Специален репортер пък ще бъде популярният
Васко Мавриков, който няма да спестява неудобни факти и въпроси. След "Господари на ефира", той бе водещ на потребителското предаване "
Баркод" по TV7 в третия му сезон (2013 - 2014 г.).