Шоу и сериали - кое се гледа най-много по телевизиите

28 март 2012 | 18:02 Дачев
Сериалът "Женени с деца в България" е отчел 5% рейтинг, а шоуто “България търси талант” - 24,4%

Сериалите на bTV и шоуто „България търси талант” по същия канал се радват на най-голяма популярност сред зрителите, информират от bTV по данни на агенция GARB.
 
Според тях,  дългосрочната им програмна стратегия с български сериали от 2010 година и програмирането в праймтайм с разнообразие от продукции не са дали възможност на прекия конкурент (Нова ТВ) да привлече голяма аудитория, включително с новите си праймтаймови проекти.
 
Епизодите и на трите сериала на Нова ТВ, излъчени в пролетния телевизионен сезон, са регистрирали близо 3 пъти по-нисък обем на зрителска аудитория в сравнение със сериалите на bTV. За илюстрация са показани данните от графика 1.
 
Първият епизод на българския вариант на ситкома на Нова ТВ "Женени с деца в България", излъчен на 26 март в същия часови пояс, в който върви “България търси талант” по bTV (21.00-22.00 часа), е отчел 5% рейтинг сред аудитория All4+, което са всички зрители над 4-годишна възраст. В същото време, шоуто за таланти е привлякло многократно по-голяма зрителска аудитория, като е регистрирало близо 24,4% рейтинг сред същата група. Това се равнява на близо 1 837 000 зрители и 60,6% аудиторен дял за «България търси талант», в сравнение с 362 400 зрители и 12% дял за «Женени с деца в България» на 26 март (графика 2).

* * * * * * *
 
Шоуто «България търси талант» е най-гледано и в сравнение с конкурентните развлекателни програми в праймтайм тази пролет. За периода 27 февруари – 26 март предаването на bTV отчита среден дял над 58%, близо пет пъти по-голям от дяловете на конкурентните програми (графика 3).
 
* * * * * * *

Графика 1: рейтинги за периода 27 февруари - 26 март 2012 г.
* в зелено - BTV със "Седем часа разлика" (7 Hours Difference) - 15.4%, "Домашен арест" (House Arrest) - 16.4% и "Столичани в повече" (Capital Hillbillies) - 22.3%;
* в синьо - Нова ТВ с "Отплата" (Payback) - 5.7%, "Женени с деца в България" (Married with Children in Bulgaria) - 5.0% и "Етажна собственост" (Floor Ownership) - 4.2%.

Графика 2: аудиторен дял за 26.03.2012 г., 21 - 22 ч.:
* в зелено - bTV с "България търси талант" - 60.6%;
* в синьо - Нова ТВ с "Женени с деца в България" - 12.0%.

Графика 3: аудиторен дял за периода 27 февруари - 26 март 2012 г.:
* в зелено - bTV с "България търси талант" - 58.1%;
* в синьо - Нова ТВ с "Аз обичам България" (I Love Bulgaria) - 13.7%, "Да ти паднат 100 хиляди" (Money Drop) - 11.5% и "Черешката на тортата" (Fish On a Cake) - 10.8%.