Спор между профсъюзи и ”КейбълТел-Евроком”

22 декември 2009 | 14:16 Дачев

Кабелните оператори "Кейбълтел" и "Евроком" са уволнили на 17 декември 300 служители без предизвестие, съобщи председателят на федерацията "Техническа индустрия, наука и информация" към КТ "Подкрепа" Здравчо Здравчев, цитиран от БТА. За масовото уволнение не е съобщено на бюрата по труда в страната, не са уведомени и синдикалните организации, каквито са изискванията на Кодекса на труда, добави той. КТ "Подкрепа" е изпратила сигнал до Главната инспекция по труда за този случай. Синдикатът ще помогне на тези служители при делата им в съда и за връщане на работа на незаконно уволнените, както и за получаване на законовите компенсации, добави Здравчев. Приходите от дейността за миналата година на двете фирми са били 636 млн. лева, отбеляза Здравчев.
Двете фирми са пред сливане, след като в началото на ноември шведският инвестиционен фонд "EQT V" ("ИКюТи Ви") приключи сделката за цялостната покупка на "Евроком" и 70 процента от "Кейбълтел".

КейбълТел-Евроком - наскоро формираният водещ кабелен оператор в България - започва структурни промени, свързани с текущото сливане на двете компании - съобщиха от кабелния оператор. С цел подобряване на конкурентоспособността на компанията чрез оптимизация на ресурсите е бил извършен подробен и систематичен подбор на персонала по различни критерии - квалификация, опит, предишни постижения. За избягване на дублиращи се позиции се е наложила реорганизация и съкращаване на 220 позиции на мениджърско и административно ниво, мрежови операции и обслужване на клиенти.
С цел намаляване на напрежението и несигурността на служителите, ръководството на компанията е решило промените да бъдат обявени и извършени максимално бързо. Служителите, чиито договори ще бъдат прекъснати, ще получат обезщетение, както и ще им бъде изплатен неизползваният годишен отпуск - уверяват от оператора и добавят, че намалението на персонала по никакъв начин няма да се отрази на качеството на предлаганите услуги. В плановете за 2010 година са заложени цялостно подобряване на мрежата, предлагане на нови, атрактивни за българския пазар услуги и гарантиране на високо качество на обслужване.