Концерт-телетон ”Заедно за всяко дете” на 26 ноември

28 октомври 2016 | 14:22 Дачев
Съвместна кампания „bTV и УНИЦЕФ: Заедно за всяко дете“ с кулминация - благотворителен концерт
 
bTV Media Group, УНИЦЕФ в България и партньори отново обединяват усилия, за да  привлекат вниманието и да повишат чувствителността на обществото към важността от реализирането правата на децата в България. Под наслов „bTV и УНИЦЕФ: Заедно за всяко дете“, кампанията ще покаже реалните резултати, постигнати за децата в България благодарение на  партньорството, стартирало през 2008 г. и успяло да обедини хора, компании, граждански сектор, правителство, държавни институции, медии, както и да мобилизира солидарност, професионални усилия, политическа воля и финансови ресурси в подкрепа за достигане до още повече уязвими деца и семейства. 
 
Прогресът, постигнат в реализиране правото всяко дете да живее в семейна среда, е  чувствителен, като  последните 6 години има над 13 600 случаи на успешна превенция на изоставянето . Намалява броят на децата в специализираните  институции. Всички домове за деца с увреждания вече са закрити. Приемната грижа, като временна алтернатива, се е развила осезаемо. 
 
Благодарение подкрепата на дарители по време на предаването „Великолепната шесторка“ са създадени Семейно-консултативни центрове в областите Шумен и Монтана. 4 034 семейства са получили подкрепа за предотвратяване на раздяла с бебета. Помогнато е за създаването на Центрове за майчино и детско здраве в Шумен и Сливен. 9 065 деца и 8 194 семейства са получили нужната им помощ от мобилните екипи от медицински сестри (за периода 2013-2015 г.).
 
Все още има сериозни предизвикателства пред гарантиране правото на децата на достъп до програми за ранно детско развитие, ранно обучение и образование. Изгражда се приобщаваща среда в детската градина, като фокусът е върху децата със специфични нужди и увреждания (България има около 23 000 такива деца).
 
Едно от сериозните нарушения на правата на децата, пред което са изправени момичета и момчета в цял свят, е насилието. България не прави изключение. Липсват данни за деца и жени жертва на насилие, както и изследвания за социалните норми и нагласи по проблема. 
За да направим невидимото видимо – е стартирала кампанията „Бъдеще без насилие за всяко дете“ за интегрирана подкрепа за жертвите на насилие. За да бъдат подкрепени децата и семействата, жертви и свидетели на насилие, е създаден моделл на услугата - Детските центрове за застъпничество и подкрепа – Зона ЗаКрила в Шумен, Монтана и София. За една година екипите са помогнали 164 деца и техните семейства да получат комплексна грижа от психолог, юрист, медицинско лице, социален работник.
 
* * * * * * *
 
В навечерието на 70-ата годишнина от основаването на Детския фонд на ООН и като част от стратегическото партньорство между УНИЦЕФ и bTV през последното десетилетие кампанията „bTV и УНИЦЕФ: Заедно за всяко дете“ ще излъчи поредица от репортажи.
 
Репортажите ще се излъчват всяка събота в предаването „Тази събота“ и ще бъдат представяни от водещата Мариана Векилска и репортера Александра Кръстева, които се утвърдиха като едни от най-доверените приятели и застъпници на децата и техните права. 
 
Репортажи и дискусии по темата ще бъдат включени и в новинарските емисии и други актуални предавания по bTV. 
 
Кулминацията на всички тези усилия ще бъде благотворителен концерт-телетон в ефира на bTV на 26 ноември (събота) от 20:00 ч. 
За поредна година стотици популярни личности от света на музиката, киното, спорта, лица от ефира на bTV и много обществени фигури, представители на бизнеса и неправителствения сектор – ще обединят усилията си в обща кауза: всяко дете в България да реализира своите права и да има шансове да развие пълния си потенциал.
 
* * * * * * *
 
УНИЦЕФ насърчава прилагането на правата и повишаване на благосъстоянието на всяко дете посредством всяка своя дейност. Заедно с партньори организацията работи в 190 страни и територии. Особени усилия се полагат за достигането до най-уязвимите и социално изключени деца. 
 
Политиката на bTV Media Group е да проявява ангажираност с обществени проблеми и социални каузи. Целта е всяка значима кауза да получи максимално широка гласност и подкрепата на милионите зрители, слушатели и интернет потребители.
 


ИЗБРАНО