Нова Броудкастинг Груп отчете рекордни приходи за 2015 г.

7 март 2016 | 09:58 Дачев
Медийната група е с най-големи приходи на българския медиен пазар за миналата година, съобщават оттам
 
Публикуваните финансови отчети на шведската компания-собственик "MTG" показват, че за първи път в историята на медийната група, "Нова Броудкастинг Груп" (НБГ) отчита най-високи приходи на българския медиен пазар. През 2015 г. компанията генерира и най-голям ръст в приходите – над 17% спрямо 2014 г. Финансовите успехи са забележителни и способстват за отчетения за първи път за последните 6-7 години ръст на рекламния пазар в България.
 
В българския Търговски регистър обаче, последният публикуван годишен финансов отчет е обявен в края на месец юли 2015 г. и съдържа данните за 2013 г., когато общите приходи на НБГ са нараснали с 25.6%.

Вижте информацията на уеб сайта на MTG. В годишния отчет данните за продажбите са консолидирани - сумарният им обем за Прибалтика, Чехия и България възлиза на повече от 2.5 млрд шведски крони.

* * * * * * *
 
Дидие Щосел (Didier Stoessel), главен изпълнителен директор на НБГ, коментира:
„С огромно задоволство обобщаваме резултатите си за 2015 г. и сега, когато анализираме данните, включително и финансовите отчети, можем да кажем, че сме изключително щастливи от рекордните резултати, които постигна нашата медийна група във всички бизнес направления. Това е най-успешната година за Нова Броудкастинг Груп. През 2015 г. медийната група се превърна  в най-голямото медийно предприятие в страната с най-много зрители, Нова бе най-гледаната телевизия в България и за първи път в историята на медийната група през последните 15 години отчетохме най-големи приходи на българския пазар, и съответно по-големи приходи от тези на конкурентната медийна група. Затова бихме искали да благодарим на нашата многобройна публика и на нашите клиенти и партньори, които повярваха в нас и ни се довериха“.
 
Вики Политова, главен оперативен директор на НБГ:
„За първи път в своята история компанията извоюва престижното първо място на българската медийна сцена, като се превърна в най-голямото и водещо медийно предприятие в страната по ключово важни критерии. Рекордните резултати, които постигнахме във всички бизнес направления  - от двуцифрен ръст в приходите от телевизионна реклама и ръст в пазарния дял, през лидерството, което извоювахме по отношение на активната зрителска аудитория до безпрецедентните успехи на онлайн бизнеса, са безспорно доказателство, че вървим в правилна посока. Доверието и подкрепата от страна на нашата публика, клиенти и партньори са най-доброто възнаграждение на нашите усилия“.
 
Успехите на българското подразделение бяха подчертани и от главния изпълнителен директор на MTG - Йорген Мадсен Линдеман (Jørgen Madsen Lindemann), който в конферентен разговор с инвеститори при обявяването на резултатите на компанията-майка съобщи, че отчетените приходи за България изпъкват на фона на цялата медийна група. Според него, Нова Броудкастинг Груп се е позиционирала като категоричен лидер в телевизионния и дигиталния бизнес в България.
 
От НБГ включват в следните канали като собствени и като представлявани от тях:
Nova, Diema, Diema Family, Kino Nova, Nova Sport, FOX, FoxCrime, FoxLife, National Geographic, 24 Kitchen, Discovery Channel, AXN, TLC, Disney Channel, City TV; ID Xtra
 


ИЗБРАНО