Как се прогнозират дъждовете във Формула 1

17 октомври 2015 | 08:54 Дачев
Главният метеоролог на състезанията в ексклузивно интервю директно от пистата в Сочи
 
„Професията метеоролог на Формула 1 е сред най-специалните в света, защото работното ни място е в различни точки на планетата всяка седмица“. Така Щефен Дийц (Steffen Dietz) от австрийската компания UBIMET описва длъжността си пред водещия на „Време за времето“ Красимир Кирев.
 
Всички тайни в професията си Дийц ще разкрие тази събота от 12.30 часа в предаването "Време за времето" по телевизия Bulgaria ON AIR.
 
* * * * * * * *
 
Дийц и колегите му разработват краткосрочни супер прецизни прогнози за отборите от Формула 1 и рейсконтрола. За тях е важно да знаят дали ще завали дъжд, кога точно това ще стане, на кои части от пистата и с каква продължителност. „От нашата работа зависи кога пилотите ще излязат на трасето по време на тренировките и квалификацията и какви стратегии ще използват за състезанието“, посочва Дийц.
 
Обикновено метеоролозите пристигат на пистата в понеделник, преди състезателния уикенд. Необходими са им около два дни, за да разгърнат техниката си. Следват тестове на машините и калибриране на уредите. След това е време за прогнози, защото когато отборите отидат на пистата, те искат пълна информация за обстановката.
 
Най-трудно се прави прогноза за времето на пистите в Сао Пауло и Сингапур. Причината, по думите на Дийц, е следната: „Това са райони с тропически климат, в които не можеш винаги да предвидиш кога, къде и как ще се развият гръмотевични бури. Никога не знаеш къде точно ще завали. Това е като да загрееш вода и да предвидиш къде точно ще се появи първото балонче, преди да изкипи“.

 


ИЗБРАНО