Mediaresearch: Ани Салич с рекорден рейтинг

25 февруари 2014 | 11:36 Дачев
В Нова ТВ се радват, че bTV "замени 30 минути новини в най-гледаното време (19:00-23:00 ч.) с турски сериал"
 
Първото издание (на 24 февруари) на изцяло обновената новинарска емисия на Нова ТВ е била най-гледаната в българския ефир за целия ден, съобщават от телевизията.
Според данни на независимата международна пийпълметрична агенция Mediaresearch, централната емисия на "Новините на Нова" (19:00 - 19:39 ч.) е била гледана от 879 000 души, което прави 30.7% от всички българи, гледали телевизия по това време. 
 
Сред най-атрактивната за рекламодателите аудитория (18-49) разликата е значителна: Нова ТВ е привлякла 29.8% от зрителите, гледали телевизия в този часови слот, докато конкурентът bTV отчита 25.3% пазарен дял.
 
* * * * * * *
 
Дидие Щосел, главен изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп, цитиран от своя пресофис, заявява:
 
„Този успех е резултат от дългосрочната ни стратегия, усилия и инвестиции, които направихме с цел развитие на Новините на Нова през последната една година. За нас резултатите от изминалата вечер са много ясен знак, че българските зрители търсят и оценяват балансиран и независим подход при отразяване на новините. Следващата ни стъпка в тази посока е развиване и налагане на още по-качественото съдържание в Новините на Нова. 
 
В същото време, изненадващото решение на нашия конкурент – да замени 30 минути новини в най-гледаното време (19:00 - 23:00 ч.) с турски сериал, - ще ни даде възможност за привличане на много нови зрители”.

Щосел вероятно има предвид вчерашното съобщение на bTV.
 
* * * * * * *

От bTV обаче контрираха с данни на агенция GARB.

В съобщението от телевизията се казва:
bTV Новините” в 19:00 часа на 24 февруари са били най-гледаната новинарска емисия за деня - сочат данните на официално признатата от пазара агенция за измерване на телевизионна гледаемост ГАРБ.
 
Първата централна новинарска емисия на bTV за седмицата е била предпочитан избор на близо 991 000 души (всички на възраст над 4 г. - "all 4+"), което е 39,2% от тв аудиторията. В същото време централната новинарска емисия на Нова ТВ във вчерашния ден е отчела 30,1% аудиторен дял.
таблица 1bTV с дял 39.2, Нова ТВ с дял 30.1, TV7 с дял 8.7 (футболния мач от А група Черноморец - ЦСКА), БНТ1 с дял 1.7 ("Още от деня" и документален филм за кан Аспарух).
 
„bTV Новините” (в 19:00 часа на 24 февруари) са най-гледаната емисия и сред зрителите на възраст 18-49 с 37 % аудиторен дял и 18-49 градско население с 39,3% аудиторен дял. 
В тези таргет групи прекият конкурент отчита съответно 26,4% аудиторен дял и 26,7% аудиторен дял в таргет групата 18-49 градско население.
таблица 2: bTV с дял 37.0, Нова ТВ с дял 26.4, TV7 с дял 10.1, БНТ1 с дял 1.3

„bTV Новините” в 19:00 часа на 24 февруари отбелязват не само най-високия рейтинг сред новинарските емисии за деня, но отбелязват и повишаване на зрителския интерес по време на самата емисия, за разлика от тази на прекия конкурент."
таблица 3
 
За справка - вижте приложените таблици.


ИЗБРАНО