Приключенският риалити формат събира звезди с обикновени хора, зрителите търсят предателя
На 25 март, понеделник, по TV7 тръгва риалити шоуто "Къртицата" ("The Mole") - съобщиха неговите продуценти на специална пресконференция тази сутрин в столичния хотел Хилтън.
Азис, Николета Лозанова и Деян Донков казаха “Да” на шоуто, в което за първи път заедно участват звезди и обикновени хора.
Голямата награда е
250 000 лв, а шоуто ще раздаде много повече пари - включително атрактивни награди за зрителите, влизащи в ролята на детективи и търсещи предателя.
Вижте любителско видео от старта на пресконференцията:
video.dir.bg/video_open.php?id=479501
* * * * * * *
Вчера станахме свидетели и на първата акция на “Къртицата” - инсценираният опит
да се демонтира паметникът в градинката на НДК е първото от поредица прeдизвикателства към всички нас.
Операция “Хеликоптер” изправи на нокти медии, граждани и институции, напомняйки отново за спорния въпрос около съдбата на паметника “1300 години България”. Според продуцента и водещ Иван Христов, другите медии неволно са направили реклама на новото предаване, включвайки видео от тийзър-събитието в своите новини.
“Къртицата” е приключенски риалити формат. Участниците влизат в надпревара, готови да се изправят срещу всички предизвикателства, да застанат един срещу друг и срещу самите себе си, за да спечелят наградата от 250 000 лева.
Участниците ще са интересна комбинация от големи звезди и съвсем обикновени хора, които винаги са мечтали да се докоснат до своите идоли. Къртицата е саботьорът в групата. Tой има интерес да запази анонимността си, а групата – да го разконспирира колкото се може по-рано.
* * * * * * * *
В първия сезон на “Къртицата” ще участват някои от най-големите български звезди, които ще живеят рамо до рамо със своите фенове. Участието си във формата вече потвърдиха
Азис, Николета Лозанова и Деян Донков.
Заедно с избрани на
кастинг обикновени хора те ще изживеят най-голямото приключение, като трябва да се справят с различни физически и психологически предизвикателства и от успеха на тези изпитания ще зависи развитието на действие и живота им в
Базата.
Съотношението звезди - обикновени хора е поравно. Кастингите са обявени по градове и дати, както следва:
- Бургас: 15 и 16 февруари, хотел Приморец;
- Варна, 17 и 18 февруари, фестивален и конгресен център;
- Пловдив, 22 и 23 февруари, хотел Лайпциг;
- София, 24 и 25 февруари, хотел Принцес.
виж
видеоклип 1 с Азис
виж
видеоклип 2 с Николета Божинова
виж
видеоклип 3 с Деян Донков
* * * * * * *
“Къртицата” е първото интерактивно риалити в България, в което и зрителите ще бъдат преки участници-детективи. Всяка седмица те ще печелят по 5 000 лв., ако следят действиeто. Шоуто ще продължи три месеца.
Продуцент на приключенското риалити е
"Superfly" с Николай Николов, а изпълнителен продуцент - ”Междинна станция”. Водещи ще бъдат
Иван и Андрей.
Белгийският формат "The Mole" е излъчван в над 40 държави по цял свят, а консултант на първия му сезон в България е един от неговите създатели – холандецът Йост Розет.
“Селекцията на известните личности е много силна и можем да кажем, че сред тях има знаменитости, които за първи път се съгласяват да станат част от телевизионно риалити изживяване. Освен потвърдилите, водим засилени преговори с няколко чужди звезди, които да се включат в проекта” - съобщиха водещите на формата Иван Христов и Андрей Арнаудов.
Един от предполагаемите участници е белгийският актьор и спортист
Жан-Клод Ван Дам.
* * * * * * *
Йост Розет, консултант:
"Предаването през
1999 г. в Белгия се превърна в международен феномен и се разпространи в много други страни. Това е комбинация от риалити, драма и емоции плюс оцеляване на способния. Прибавете към това и участието на зрителите!
Ключът е във въпроса - "
Кой е къртицата?". Той е умен, незабелязан от останалите, никой не знае кой е той - и това е въпросът, на който се отговаря през цялото предаване.
Българската версия ще е различна от всички останали, правени досега, както и по-голяма от всичко, правено досега."
* * * * * * *
Николай Николов, продуцент:
"В края на декември, една международна група телевизионери се събрахме около маса, мислихме един месец и направихме това, което ще видите от 25 март. Това бяха "Междинна станция", "Суперфлай" (моята фирма), TV7, Чечилия Палиани (Cecilia Pagliani от "Triangle Production" - изпълнителен продуцент на шоуто в Италия) и Йост Розет.
Шоуто няма сценарий! Голяма група хора, които са истински звезди, No.1 в своите области, влизат на необичайно място, събират пари през мисии и битки... Шоуто ще бъде надзиравано от италиански екип продуценти като независими супервайзери.
Един от участниците е предател. Той иска да прибере парите, да "прави сечено", да проваля мисии... Самото място, където ще пребивават участниците, има свой смисъл - те няма просто да ядат, да спят и да правят сеир на зрителите. Шоуто в този смисъл е и голямо психологическо предизвикателство.
Участниците не са изолирани, те излизат с хеликоптери и автобуси, включително през нощта - използваме специална снимачна и осветителна техника. Лайфовете са различни, всичко е различно от други риалити предавания. Всичко е полезно за самите участници, подобно на всеки бизнес.
Интерактивност: в търсене на къртицата, зрителите могат да изкарат пари! Не само на финала, но и седмично. Зрителите се превръщат в детективи, следящи погледите, жестовете, действията на участниците.
Ако къртицата успее, без другите участници да я надушат, тя може да си тръгне с голяма сума пари от шоуто..."
* * * * * * *
Иван и Андрей, изпълнителни продуценти и водещи:
"Само 2-3 души от продукцията ще знаят кой е къртицата. Ние като водещи няма да знаем нищо, това би се усетило от зрителите.
.
Предателят не непременно е негативен образ; той ще може и да спечели симпатиите на зрителите.
В нашето шоу участниците няма да заминат да снимат в чужбина, но мястото у нас ще компенсира в пълна степен екзотиката на други държави като Кения, ЮАР и др. Базата е огромна.
На кастингите очакваме хора, които ще бъдат различни от категорията участници в другите формати. Освен класическите персонажи, възможно е да се появят хора с романтична история. Кандидатите трябва да бъдат смели, оригинални, съобразителни, силни и най-вече с приключенски дух.
Те трябва да са привлечени от имената в промо клиповете - Азис, Николета Лозанова (Божинова) и Деян Донков.
По отношение на звездите, преговаряме и с чужденци във всички области - спорт, шоу бизнес и така нататък.
Уникалното в нашия формат е, че звезди и редови граждани ще изкарат дълго време, три месеца на едно място. Съотношението звезди : обикновени хора е поравно.
Когато гадаем кой е къртицата, няма да знаем кое защо се прави. Така например, ако участник има фобия от височина, не може да скочи с парашут или не иска да яде някаква храна, няма да знаем дали е къртицата, искаща да провали мисия, или наистина не може."
* * * * * * *
Азис:
"В промо видеото излезе слоганът - "
Ако искаш да спиш с мен, яви се на кастинг!" Това го казах случайно, след часове по потник на минусова температура. Не смятайте, че съм готов да спя с всекиго."
* * * * * * *
Николета:
"Питат ме - как съм се съгласила да участвам в риалити формат. Приех, защото е по-различен и защото е голямо предизвикателство.
За дъщеричката ми през 3-те месеца ще се грижи баща й."
* * * * * * *
Николай Бареков, изпълнителен директор на TV7:
"Присъствам знаково, за да обявя, че телевизията бе дотук с този проект - сега предаваме всичко в ръцете на професионалистите. В другити риалити формати участниците или си губят времето, или танцуват, или пеят - но за съжаление големите телевизии не успяха да помогнат на младите хора да се реализират.
Тук участници и звезди са на равни условия. Николай Николов бе изцяло избор на телевизията заради своя опит ("Биг Брадър"), очакваме много и от изпълнителните продуценти и водещи Иван и Андрей. Телевизията инвестира много в огромна къща,
4 пъти по-голяма от тази на Биг Брадър и в съседство с нея; сега очакваме да постигнем дори фантастичните някога 50 - 70% шер (
пазарен дял - бел.ред.).
TV7 привлече водещи лица не с големи пари, а с това, че им предложи дългосрочни договори - свобода за работа дълго време. След "Къртицата",
Николета и Азис ще имат дългосрочен план за развитие с TV7."
* * * * * * *
Николай Бареков подчерта, че успехът на мащабния проект "Къртицата" е невъзможен без помощта, която той получава от
bTV, Нова телевизия и БНТ.
Бареков представи и новата уикенд програма, в която Любен Дилов-син вече е без говорен дефект, Карбовски заема мястото на досегашното "
Винаги в неделя", а от 3 март тръгва българската историческа сага "
Дървото на живота".
Идеолог на формата у нас е маркетинг-директорът и член на борда на директорите Огнян Димов (на снимката)
"Къртицата" тръгва повече от месец след старта на конкурентните риалити формати; според Бареков, идеята на по-късния старт е зрителят да види какво са направили те, след което да направи разликата с новото шоу по TV7.