Survivor BG

Риалити шоу. Водещ - Камен Воденичаров.
Продуцент: "Седем-осми". Място - необитаем Карибски остров.

Идеята за формата "Survivor" принадлежи на Боб Гелдоф, певецът, номиниран четири пъти за Нобелова награда за мир.
С реализирането на неговото хрумване се залавя Чарли Парсънс, управляващ директор на британската продуцентска компания "Планет 24" в началото на 90-те години.
Именно за да привлече вниманието на големи продуцентски компании в САЩ и Великобритания, играта започва да печели овации още в самото си начало и през 1996 г., когато "Планет 24" представя формата на телевизионния пазар в Кан, той е лицензиран от шведската компания "Strix Television".
Първият "Survivor" е пуснат през 1997 г. под името "Expedition Robinson" ("Пътешествието на Робинзон") по канал SVT (Sveriges Television), по аналогия на великия корабокрушенец, оцелял на самотен остров.
През 1998 г. "Сървайвър Дания" (все още под името "Expedition Robinson") става най-успешната програма в Датската сателитна телевизия и е избрана за шоу на годината.
В Швеция, второто издание на "Сървайвър" е избрано за най-доброто развлекателно тв-шоу на годината.
През 2000 г. формата се продуцира в Швеция, Дания и Швейцария и е закупен от Франция, Италия, Австрия и Израел.
Едва при първото си издание в Щатите през 2000 г. по CBS, шоуто вече се нарича Survivor. Веднага след първите дни, епизодите по CBS достигат сензационен успех - 51 милиона зрители са гледали последния епизод, в който победителят - Ричард Хеч, печели голямата награда.
Вестник "USA Today" обявява шоуто за "най-големият телевизионен феномен на годината".
Форматът "Сървайвър" постепенно достига до световно признание и печели много телевизионни награди, включително и "Еми".
Вторият американски "Сървайвър" стартира на 28.01.2001 г. под името "Survivor II - The Australian Outback", като той бива изместен по рейтинг само от "Супер купата" на САЩ.

Регламент на Survivor BG:

Ако си лишен от всякакви удобства, ако си подложен на капризите на джунглата, ако си принуден да вярваш на напълно непознати - в какво ще се превърнеш?

През септември 2006-та, 16 души ще търсят приключението на самотен карибски остров. Те ще бъдат принудени да изживеят заедно едно напълно ново предизвикателство и да подложат на изпитание силите и волята си с една единствена цел ... да оцелеят.

Ден след ден тропическият климат ще подлага на изпитание възможностите на участниците. Те ще трябва да сформират свое островно общество, да изградят заслон срещу тропическите бури, да си набавят храна, разчитайки на благосклонността на острова и на собствените си умения да ловуват, да участват в състезания и да печелят награди. Тези, които успеят да се справят с предизвикателствата, ще бъдат възнаградени с предмети, които ще направят живота им на острова по ? поносим, като например възглавници, студена бира и може би баня...Тези, които не успеят ? ще трябва да отпаднат от състезанието.

Участниците са разделени на две племена от по 8 души. Те се разпределят в две различни локации ( територии) на острова, достатъчно отдалечени еднa от другa. Изпитанията са два типа. Първият е за награда /като на племето победител се дават различни предмети, пособия и т.н./. Вторият е за неприкосновеност. Това е по-важното изпитание, защото племето, което изгуби, трябва да изгони един от своите членове. За целта се свиква "Племенен съвет", по време на който само и единствено членовете на това племе присъстват и гласуват. Вотът е таен, като всеки един изписва името на човека, срещу когото гласува, след което поставя листа с името в специална кутия.

Племето напуска този, който събере най-много гласове. При равен брой гласове между двама участници се прави изпитание, в което участват само те /определените за изгонване/. Този цикъл ? изпитание за награда, изпитание за неприкосновеност и Племенен съвет се повтаря до момента, в който в играта останат общо десет души. Тогава се извършва т.нар. "унификация" или обединение на останалите членове от двете племена в едно.

От този момент до края играта става индивидуална т.е. всеки играе за себе си. Изпитанията отново остават същите ? за награда и неприкосновеност. Племето отново напуска този, който събере най-много гласове по време на племенния съвет. Изгонените след обединяването остават като жури, което следи хода на играта. Правилата на играта не се променят до момента, в който останат само двама членове.

"Оцелелият" бива определен чрез положителен вот на журито, т.е. то ще гласува за победител, а не за отпадащ. Победителят ще стане ясен в предаване на живо, в което ще бъде отворена кутията с гласовете.

От 20 септември до 11 декември 2006 г. Победител: Нели Иванова (от Бургас).

ИЗБРАНО