„Малтезе: Детективът на мафията“ от 2 март

12 февруари 2019 | 14:32 Дачев
От сценаристите на „Гомор“, новият сериал среща духа на „Кръстникът“ с естетиката на „Момчетата от Медисън авеню
 
Днес мафията е най-известната престъпна организация в света, но тя е била игнорирана дълго време с твърдения, че е измислица на жадни за слава писатели и журналисти. Междувременно, докато всички отричат съществуването й, тя се разраства в сенките...
 
Вдъхновен от времето на кървавото управление на сицилианската мафия, новият минисериал на Rai1 в 8 части „Малтезе: Детективът на мафията("Maltese - Il Romanzo del Commissario", Италия 2017) разказва за битката на един мъж с Коза ностра. 
Премиерата по Epic Drama е в събота, 2 март 2019 г., от 22:00 часа.
 
Развиващ се през 1970-те, този разказ за корупция, власт и лична вендета е с италианския актьор Ким Роси Стюарт в главната роля като полицейския детектив Дарио Малтезе, който се завръща в Сицилия за сватбата на приятел от детство си и се оказва въвлечен в случай с убийство. Малтезе не желае да си затвори очите и да приеме компромис и отчаяно се опитва да разкрие истината.
 
Подобно на много от истинските детективи, които са вдъхновители на сериала, той е обикновен човек, призван да стане герой. С участието също на германската актриса Рике Шмид като Елиза Рипщайн, сериалът проследява разследването на едно убийство, което се превръща в много по-голям случай с мистериозни изчезвания и прикрити убийства. 
 
Комисар Малтезе разкрива сложна система от корупция и беззаконие, в която убийци и престъпници работят ръка за ръка с овластени и недосегаеми хора, включително правителствени фигури. В хода на разследването Малтезе рискува собствения си живот, сблъсквайки се с убийци, изпратени да го ликвидират. По пътя си преживява смъртта на приятели и съмишленици и почти изгубва жената, в която се е вклюбил. 
 
Режисиран от Джанлука Мария Таварели и написан от Леонардо Фазоли и Мадалена Равали (работили заедно и по хитовия сериал „Гомор“), „Малтезе: Детективът на мафията“ може да се похвали с оценка на критиката, която оприличава духа му на този на „Кръстникът“, а стилистиката му – на тази на „Момчетата от Медисън авеню“.