На тържествена церемония снощи, 4 декември 2018 г. в столичния хотел "Хилтън", бяха връчени Годишните награди за благотворителност и корпоративна социална отговорност „Златно сърце“. Инициативата на списаня „Business Lady“ и „Bulgaria Business Review“
(главен редактор Дачо Дачев) цели да възнагради морално усилията на компании и отделни личности, допринесли за реализирането на обществено значима кауза.
Наградите са заслужено публично признание за социалната отговорност на институции, бизнес, медии и неправителствени организации.
За първи път в 5-годишната история на конкурса е номинирана не отделна кампания или инициатива на обществената телевизия, а новата програмна линия на БНТ2 – „Знание.бг“.
Специализираният образователен блок, продукт на регионалните тв центрове на БНТ в Пловдив, Варна, Русе и Благоевград, е посветен на актуалните теми в българското образование, на примерите за успешни решения на местно ниво и дава възможност за изява на различни мнения и идеи.
Отличието бе връчено от заместник-министъра на културата Амелия Гешева, а директорът на „БНТ Свят и региони“ Геновева Момчева подчерта, че новият профил на БНТ2 е фокусиран върху постиженията на културата и образованието, като една от най-важните инвестиции в бъдещето на нацията.
* * * * * * *
Сред носителите на тазгодишните награди „Златно сърце“ е и председателят на Народното събрание Цвета Караянчева, която е и патрон на инициативния комитет за честване на 171-ата годишнина от рождението на Христо Ботев.
Тази година наградите „Златно сърце“ привличат общественото внимание към кампании и инициативи, насочени към обучението и професионалното образование на децата и младите хора, на тяхното професионално развитие в България. През 2016 г. БНТ бе отличена с приза „Златно сърце“ за кампанията „Дари кръв“, а през 2017 г. наградата получи инициативата в подкрепа на българските училища в чужбина – „Прозорец към Родината“.
* * * * * * *
NOVA получи награда в категорията „Медиите и социалните каузи” - за подкрепата на българското кино.
„Тази награда е както за Нова Броудкастинг Груп, така и за всички български актьори, режисьори, продуценти, сценаристи, за всички кино и филмови дейци, които остават незабелязани от публиката. В NOVA вярваме, че българското кино има потенциал и затова полагаме усилия, за да стимулираме неговото развитие. Подкрепяме български филмови проекти на всички платформи, за да предоставим на аудиторията оригинални родни продукции, достъпни навсякъде и по всяко време“, коментира Петя Терзиева, директор „Маркетинг и комуникации” в Нова Броудкастинг Груп.
„За мен е чест, че мога да съм като феята орисница, която им дава тази награда, като потърпевша в лицето на българска актриса, която намери огромна платформа чрез NOVA да практикувам професията си и да стигна до всички хора”, каза актрисата Йоана Буковска-Давидова.
Наградата, с която бе отличена кампанията „NOVA подкрепя българските филми“, е признание за усилията на медийната група да инвестира в създаването на български продукции, в налагането на български актьори и нови лица, в развитието на родния филмов пазар.