Cобственикът на bTV продава бизнеса си в Словения и Хърватия

11 юли 2017 | 12:40 Дачев
Купувачът Slovenia Broadband ще плати 230 млн. евро, съобщава "Капитал"
 
Компанията от Бермудските острови "Central European Media Enterprises" (CME) ще продаде хърватския и словенския си бизнес на Slovenia Broadband, която се управлява от United Group. Цената на сделката е 230 млн. евро, пише Reuters. CME се разделя с 2 от 6-те си поделения, като общо бизнесът в Хърватия и Словения отговаря за 18% от общите приходи на групата. 
 
Групата ще използва средствата, за да изплати част от дълга си. Акциите на CME се изстреляха до 8-седмичен връх след новината, приета много добре от пазара.
 
CME, която е собственик на телевизионни канали в 6 страни от Централна и Източна Европа (България, Хърватия, Чехия, Румъния, Словакия и Словения), иска да изплати стари дългове, натрупани по време на финансовата криза. От групата обявиха още, че нямат намерение към момента нито да разширяват бизнеса си, нито да свиват още операциите си.
 
Скорошна продажба на "bTV" към момента не се очаква.
 
* * * * * * *
 
CME е създадена през 1994 г. със старта на телевизия "Nova" в Чехия. Приходите от телевизионна реклама в каналите на групата през 2016 г. възлизат на $878 милиона, общо за 6-те държави.

Основен акционер в CME от 2013 г. насам е Time Warner (с 49% дял). AT&T пък обявиха, че купуват Time Warner за $108.7 милиарда през октомври миналата година. Тази сделка все още не е регулаторно приключила.

United Group коментира, че смята да увеличи инвестициите си в хърватския канал Nova TV и словенския POP TV, след като сделката бъде завършена.

* * * * * * *

От bTV Media Group днес побързаха да се похвалят с "изключително високи резултати" през първата половина на 2017 г. Шестмесечието показва възходяща тенденция в гледаемостта, а новините, форматите и сериалите по bTV заемат водеища позиция в праймтайма (41.6% среден аудиторен дял на bTV в праймтайм, група all, 4+, пийпълметрична агенция GARB). 
 
Тематичните канали bTV Action, bTV Cinema, bTV Comedy и Ring също са показали добри резултати в праймтайма през януари - юни.
 
Освен телевизия, bTV Media Group отчита нарастваща роля на дигиталните платформи в портфолиото си. 8-те онлайн медийни платформи на групата отчитат нарастваща посещаемост. Посочва се и развитието на радио бизнеса ("bTV Radio") на групата, увеличаващ средномесечния си аудиторен обхват.