Кампании на NOVA и БНТ отличени със Златно сърце

7 декември 2016 | 13:41 Дачев
Поредното отличие за "Новините на NOVA" този път донесе кампанията "Мисия Образование". Социално отговорната инициатива на NOVA получи приза "Златно сърце" на годишните награди на списание "Business Lady".
 
Вече втора година "Мисия образование" поставя на светло най-сериозните проблеми в българското образование, търси правилните отговори и възможните решения чрез серия репортажи в ефир.
 
Надежда Узунова:
"Мисия Образование" за нас не е просто кампания, а кауза. Напоследък в обществото каузите са дефицит, затова тази ни е особено ценна и важна. Радваме се, че в шумната медийна среда е чут звънецът, който ние бием с нашата "Мисия Образование". Вярваме, че образованието е решението и отговорът на много от проблемите ни днес. Ще продължим да правим тези репортажи не за ефектност, не за награди, а защото вярваме в техния смисъл и призоваваме всички да бъдат част от нашата "Мисия Образование"!
 
* * * * * * *
 
Защо учениците се връщат през септември в клас по-неграмотни, отколкото са били преди ваканцията? Как липсата на добра материална база ограбва знанията на децата ни? Защо повечето учители са пред пенсия и няма кой да поеме щафетата от тях? И кой е виновен за това, че учениците често не разбират какво четат? Това са само част от поредицата горещи теми в българското образование, които видяхме през погледа на лицата на NOVA.
 
Надя Узунова, Невена Василева, Ники Дойнов, Ани Салич, Христо Калоферов, Ани Цолова, Миролюба Бенатова, Мия Димитрова, Марина Цекова ще продължат да показват големите проблеми, възможните решения и добрите примери в рубриката на сутрешния блок.

* * * * * * *

На същата церемония бе отличена и кампанията на БНТ "Дари кръв".Националната дарителска акция стартира през месец юли по инициатива на Българската национална телевизия (в лицето на Силвия Симова) и бе подкрепена от Националния  център по трансфузионна хематология и Първа инвестиционна банка. В рамките на два месеца дарителската инициатива обхвана градовете София, Пловдив, Стара Загора, Варна и Плевен. През м. септември в София бяха открити два допълнителни пункта 

Силвия Симова, ръководител на направление „Публични комуникации“ на обществената телевизия:
„БНТ винаги е подкрепяла обществено значими каузи, каквато е и кампанията „Дари кръв“. Колегите от БНТ показаха, че са с големи сърца, защото те не само застанаха с лицата си зад тази инициатива, но самите те станаха кръводарители и стимулираха много други хора да го направят, защото всеки има нужда да дарява и да получава!“
 
Кампанията подкрепиха водещите на „По света и у нас“ Аделина Радева и Спас Кьосев, водещият Ути Бъчваров, актьорът Христо Мутафчиев, състезателите по сноуборд Александра Жекова и Радослав Янков, известните музиканти Любо Киров и Димитър Кърнев.
 
БНТ за втора поредна година е носител на награда „Златно сърце“ за социалнозначимите проекти, в които участва.
 
* * * * * * *
 
Общо 19 благотворителни проекта и социални инициативи в 11 различни категории получиха официално признание в третото издание на Годишните награди за благотворителност и корпоративна социална отговорност „Златно сърце”. 
 
 Призът  е възможност усилията на компании, неправителствени организации, институции и физически лица, подкрепили различни каузи със социален и обществено значим характер, да получат публичност и заслужено обществено признание.



ИЗБРАНО