Проучване на GfK България за гледаемостта на тв каналите

5 май 2016 | 11:13 Дачев
В изследване на агенцията за социологически проучвания "GfK България", частично оповестено днес, се виждат няколко водещи показатели за гледаемостта на телевизиите.
 
Проучването е национално представително за градско и селско население сред телевизионните зрители на възраст от 18 до 54 години и е проведено сред 1 200 респондента в периода март-април 2016 г. по поръчка на bTV Media Group.
 
Показателите съчетават количествени и качествени характеристики:
- най-често гледан телевизионен канал;
- спонтанна познатост: първи споменат канал;
- предпочитан източник на информация;
- степен на доверие към медията;
- най-интересно публицистично предаване;
- любим телевизионен канал.
 
При "най-често гледан тв канал" респондентите са подредили телевизиите по следния начин (виж графика 1):
1. bTV (38%);
2. Нова ТВ (26%);
3. Други тв канали (22%);
4. Тематични канали на bTV Media Group (8%);
5. Тематични канали на Nova Broadcasting Group (6%).
 
В категорията "спонтанна познатост" подреждането е следното (виж графика 2):
1. bTV с 44%;
2. Нова ТВ - 26%;
3. Други тв канали - 19%
4. Тематични канали на bTV Media Group (9%);
5. Тематични канали на Nova Broadcasting Group (8%).
 
Любим телевизионен канал, според отговорилите зрители, е (виж графика 3):
1. bTV (34%);
2. Други тв канали (25%);
3. Нова ТВ (24%);
4. Тематични канали на bTV Media Group (8%);
5. Тематични канали на Nova Broadcasting Group (6%).
 
Предпочитан източник на информация за България са емисиите новини и публицистичните предавания на bTV. За 49% от гледащите телевизия в часовия пояс от 19:00 до 20:00 часа, "bTV Новините" са първи източник на информация за събитията от страната и света.
 
Сред зрителите, имащи доверие в медиите (които са над 80%), 45% посочват, че bTV е медията с най-висока степен на доверие.
 
За най-успешното и интересно публицистично предаване е посочено "120 минути" (30%), следвано от „Лице в лице” (23%). По този индикатор, с 10% от споменаванията влиза и предаването „Комбина” на Нова телевизия.


ИЗБРАНО