Двете агенции у нас, измерващи рейтингите, излязоха с противоположни резултати за гледаемостта на "
Survivor: Камбоджа" и "
ВИП Брадър" на старта им снощи.
Участвайте в анкетата на Dir.bg!
Двете предавания се "засичат" в часовия слот 20:00 - 22:30 ч. на 15 септември 2014 г., понеделник.
За групата 18 - 49-годишни зрители, усреднено за часовия пояс, данните са следните:
- според GARB, цитирана от bTV, фаворитът на аудиторията е бил "Survivor: Камбоджа" с
38.0% аудиторен дял (share) срещу
26.2% на "ВИП Брадър".
Вижте графика 1.
Според Nielsen Mediaresearch, цитирана от Нова ТВ, данните са за по-широк часови пояс (20:00
до 23:22 ч.), когато обаче по bTV върви друго предаване след 22:30 ч. - "
Шоуто на Слави". За този интервал данните за "Сървайвър" са
20.9% дял, а за "ВИП Брадър" са
38.8%.
Вижте и
графика 2, в която е друг показател (рейтинг).
Нова ТВ изпреварва bTV главно след края на епизода на Сървайвър, когато ножицата в гледаемостта се разширява (вж. графика 1).
* * * * * * *
На тези различни основания, от bTV смятат, че "Survivor: Камбоджа се завърна като фаворит на аудиторията в България". Оттам допълват, че шоуто е дало "началото на най-голямото приключение в българския ефир тази есен", а в своя пик предаването привлича
1.156 милиона зрители.
От Нова ТВ пък смятат, че "първият епизод на ВИП Брадър 2014 е категоричен победител в битката за зрителско внимание" и изчисляват, че имат "почти 2 пъти по-голяма аудитория от втората телевизия в класацията".
"Още в първите 10 минути на предаването Нова успява да спечели лидерска позиция сред българските канали. Аудиторията на предаването нараства постоянно, като след 21:30 е 2 пъти по-голяма от тази на втората телевизия в класацията. Час по-късно разликата в броя зрители между първата и втората телевизии е вече над 4 пъти", допълват оттам.
* * * * * * *
В допълнение, двете телевизии се борят за вниманието на още по-младата аудитория - тази на възраст до 34 години.
- според GARB, Сървайвър има
40.6% дял срещу
26.6% за ВИП Брадър (20 -
22:30 ч.)
- според Mediaresearch, Сървайвър има
20.7% срещу
44.1% за ВИП Брадър (20 -
23:22 ч.).