Рейтинг: противоречиви оценки за Сървайвър и ВИП брадър

16 септември 2014 | 11:41 Дачев
Кой от двата топ риалити формата бе предпочетен от зрителя?

Двете агенции у нас, измерващи рейтингите, излязоха с противоположни резултати за гледаемостта на "Survivor: Камбоджа" и "ВИП Брадър" на старта им снощи.

Участвайте в анкетата на Dir.bg!

Двете предавания се "засичат" в часовия слот 20:00 - 22:30 ч. на 15 септември 2014 г., понеделник.

За групата 18 - 49-годишни зрители, усреднено за часовия пояс, данните са следните:
- според GARB, цитирана от bTV, фаворитът на аудиторията е бил "Survivor: Камбоджа" с 38.0% аудиторен дял (share) срещу 26.2% на "ВИП Брадър".
Вижте графика 1.

Според Nielsen Mediaresearch, цитирана от Нова ТВ, данните са за по-широк часови пояс (20:00 до 23:22 ч.), когато обаче по bTV върви друго предаване след 22:30 ч. - "Шоуто на Слави". За този интервал данните за "Сървайвър" са 20.9% дял, а за "ВИП Брадър" са 38.8%.
Вижте и графика 2, в която е друг показател (рейтинг).

Нова ТВ изпреварва bTV главно след края на епизода на Сървайвър, когато ножицата в гледаемостта се разширява (вж. графика 1).

* * * * * * *

На тези различни основания, от bTV смятат, че "Survivor: Камбоджа се завърна като фаворит на аудиторията в България". Оттам допълват, че шоуто е дало "началото на най-голямото приключение в българския ефир тази есен", а в своя пик предаването привлича 1.156 милиона зрители.

От Нова ТВ пък смятат, че "първият епизод на ВИП Брадър 2014 е категоричен победител в битката за зрителско внимание" и изчисляват, че имат "почти 2 пъти по-голяма аудитория от втората телевизия в класацията".
"Още в първите 10 минути на предаването Нова успява да спечели лидерска позиция сред българските канали. Аудиторията на предаването нараства постоянно, като след 21:30 е 2 пъти по-голяма от тази на втората телевизия в класацията. Час по-късно разликата в броя зрители между първата и втората телевизии е вече над 4 пъти", допълват оттам.

* * * * * * *

В допълнение, двете телевизии се борят за вниманието на още по-младата аудитория - тази на възраст до 34 години.

- според GARB, Сървайвър има 40.6% дял срещу 26.6% за ВИП Брадър (20 - 22:30 ч.)
- според Mediaresearch, Сървайвър има 20.7% срещу 44.1% за ВИП Брадър (20 - 23:22 ч.).


ИЗБРАНО